I've NEVER led a PERFECT life . There have been UPS and DOWNS , and there were times when SUPERFICIAL people tried to BREAK me .. Blog ini bersifat Universal .. If anyone we're offended by my words , a thousand apologize .. But again.Its my blog and my right to say anything .. A THOUSAND THANK YOU FOR THOSE WHO ARE VISITING MY BLOG ..

MAAF , KERANA BLOG INI MENGGUNAKAN LOGHAT SABAH ..

PENGORBANAN SEORANG ISTERI KEPADA SUAMI



Tahukah kau wahai suami dan bakal suami?? Suami isteri ini asalnya 2 individu asing yang saling tidak mengenali. Atas takdir tuhan dipertemukan dan aqad nikah telah menyatukan kita (lelaki & perempuan). Tapi.. tahukah kau apa yang isterimu selalu lakukan untukmu, dan fikirlah sejenak apa pula yang kau berikan untuknya..

Kala kau tiada duit, bukankah magic bila tiba2 kau buka wallet ada duit pulak di dalamnya, tahukah kau yang isterimu sentiasa curi2 membuka wallet untuk mengecek "Ada duitkah suamiku?" Tapi Bila kau ada duit, wah! wah! kau siap boleh tanya lagi istri kau "ada duit ke?" sedangkan itu adalah kewajipan kau untuk memberinya nafkah? Tahukah kau wahai suami, tiap2 malam isterimu akan terbangun dari tidurnya dan perkara pertama yang diingat ialah suaminya, lantas terus si isteri menjenguk suaminya di sebelah, dikucup dahi suaminya, diusap rambutnya, penuh kasih sayang dan belas kasihan. Tapi yang kau berinya hanyalah dengkuran kadang2 siap kentut lagi.. Cissss!!

Tahukah kau wahai suami, kalau kau balik lewat malam sampai jam 4-5 pagi atas alasan kerja atau kau suka2 nak lepak ngan kawan2, istri kau yang dirumah tu tak lena tidur, selagi kau tak balik selagi tulah mata tak leh pejam. Tapi yang kau tahu bersembang aje sampai pagi, langsung tak ingat isteri dahlah balik lambat esoknya selagi tak masuk Zohor tak reti2 nak bangun, dah bangun tahu nak makan je..

Tahukah kau wahai suami, setiap kali isteri mu menggosok bajumu apa yang sentiasa terlintas di fikirannya ialah "Handsome tak suami aku bila pakai baju ni?"
Tapi kau bila dah handsome sikit, mula sudah hidung tinggi nak tackle yang lain..

Tahukah kau wahai suami, isteri tu tak minta banyak, cuma pujilah dia sekali-sekala, peluklah dia setiap pagi dan malam sebelum tidur peluk yang setakat pelukan sayang sahaja.. bukan dengan harapan dapat "apa-apa", hadiahkanlah dia sekali-sekala walaupun setakat coklat sekeping, picitlah bahunya sekali-sekala dan kalau nak tidur tu, selimutkanlah dia, sebab sebenarnya isteri tu selagi suami dia tak lelap mata dia hanya tidur2 ayam sahaja..

Satu lagi wahai suami, kalau korang nak tahu, sebaik sahaja saksi kata SAH dalam akd nikah kamu, Tuhan telah kurniakan 6, 7, 8 mahupun 9 senses kat isteri sebab itulah dia orang tahu korang buat apa kat belakang dia, tak payah guna spy.. dia orang mesti tahu punya..

Hargailah isteri dan bakal isteri kita, sebagaimana kita hargai Kereta Kita, PS2, HP, Lap Top, dan lain-lain.. Orang bijak adalah dia yang hari ini mengerjakan apa yang orang lain akan mengerjakannya tiga hari kemudian..


**FIKIR-FIKIRKANLAH..

2 comments:

iEn said...

naluri pompan mmg tinggi uhu :D

ZelL ThE gReaT ! ™ said...

ahahaha... ye la kot :d

Post a Comment

KERATAN NOTIS

1. Sila Komen Dalam Bahasa Melayu / Ingelish Yang Mudah Difahami

2. Tinggalkan Alamat Blog / Email Jika Perlu

SEGALA KOMEN YANG DITULIS ATAS TANGGUNGJAWAB ANDA SENDIRI. PEMILIK AJTR TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEBARANG KOMEN YANG DITULIS OLEH PEMBACA DI AJTR INI.