I've NEVER led a PERFECT life . There have been UPS and DOWNS , and there were times when SUPERFICIAL people tried to BREAK me .. Blog ini bersifat Universal .. If anyone we're offended by my words , a thousand apologize .. But again.Its my blog and my right to say anything .. A THOUSAND THANK YOU FOR THOSE WHO ARE VISITING MY BLOG ..

MAAF , KERANA BLOG INI MENGGUNAKAN LOGHAT SABAH ..

KENAPA HARUS BERSEDIH KERANA CINTA?



Kenapa mesti kita tangisi orang yang tidak menghargai CINTA kita? sedangkan orang itu sendiri tidak ambil peduli perasaan kita? Kenapa mesti diingati lagi kepada mahkluk yang sudah melukakan hati kita yang kita sendiri merasakan luka yang berdarah tak mungkin sembuh kembali? We felt that the world is cave on us! Dunia ni mcm dah nak kiamat ka?

Jangan kita tunjukkan kelemahan kita dengan gugurnyaa air mata dan memikirkan nasib yang menimpa.. Percayalah.. lebih ramai manusia yang bertarung nyawa semata-mata untuk hidup.. yang lebih dasyat dugaannya, yang lebih perit kehidupannya, kadang-kadang nak makan pun susah apatah lagi untuk bercinta? kita hanya disakiti jiwa dan perasaan sahaja pun, bukan menderita penyakit kronik, bukan kehilangan tempat bergantung.. jadi bersyukurlah dengan apa yang terjadi kerana semua itu adalah hikmah dari-NYA.. Maybe we start wondering why this is happening to us? We do expect some answers.. but at times, the answers doesn't came along easily.. at times it arrives when u least expected it. Kadang2 apa yang terjadi tiada jawapannya langsung. Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik buat kita.

Oleh itu.. janganlah kita membuang masa menangisi pada yang telah pergi meninggalkan kita.. janganlan kita membuang masa kerana soal CINTA sahaja.. Segala apa yg berlaku kadang-kadang dari kesalahan dan kecuaian kita jugak semua tu hadir.. bercinta sampai tak ingat dunia.. kadang-kadang cinta kita tidak diberkati jadi datanglah musibah.. jadi, apea-apa pun kita kena fikir semula apa puncanya? Apakah cinta kita, cinta yang disarankan dalam Islam? Apakah orang yg kita cinta itu benar-benar jujur dan ikhlas dengan kita? Janganlah kita terpedaya kerana kata-katanya yang manis.. as we knew, human are good in their words.. they talked on what we wanted to hear and listen !

Ketahuilah masa itu emas, Allah meminjamkan nyawa hanya seketika.. hiasilah kehidupan kita dengan amalan-amalan yang menguntungkan.. tingkatkan la ibadah, muhasabahlah diri dan tingkatkanlah diri kita agar kita menjadi manusia yang cermerlang, gemilang dan terbilang bak kata Pak Lah. Lelaki atau wanita itu bukanlah suatu makhluk yang terlalu penting yang kita seharusnyaa banyak korbankan masa untuk mereka.. Allah beri kita akal fikiran.. pertimbangkanlah segala apa yg berlaku dengan wajar dan rasional. Berbaloikah kita menyusahkan diri sendiri kerana seseorang yg tidak tahu menghargai diri kita?? Renungkan... CINTA pada Allah kekal abadi.. CINTA pada manusia hanya seketika.. namun begitu.. sudah tentu kita mengharapkan seseorang yang terbaik buat kita.. insya-allah segala permintaan akan dimakbulkan-NYA.. Be patience.. at times we tend to meet the wrong person.. so that at the end, when you meet the right kind of person, we will be more appreciative.

Love is blind.. ungkapan ini dah tak relevan lagi dalam dunia yang semakin moden ni.. love is blind because we are not being in the conscienceness state.. we're madly deeply in love with the person, sampaikan kita sanggup ikut kata-kata manis mereka, we're not alert actually! my advice for us.. be more alert.. bukalah mata, hati dan minda bila bercinta agar kita tidak tersilap langkah dan lebih lagi, jadikan semua ini satu cabaran dalam kehidupan yang kita harus tempuhi as a human being.. Life is full of surprises.. you'll never know what comes along the way.

Expect nothing, live frugally on surprise! To all kengkawan out there.. be strong! Life is a learning process, there's always bends n twists along the way..but don't let yourself fall into the muddy water..banyak lagi perkara yg lebih penting selain mengenang dan menagih CINTA pd yang dah terbukti bukan jodoh dan hak milik kita.. renung-renungkanlah..

0 comments:

Post a Comment

KERATAN NOTIS

1. Sila Komen Dalam Bahasa Melayu / Ingelish Yang Mudah Difahami

2. Tinggalkan Alamat Blog / Email Jika Perlu

SEGALA KOMEN YANG DITULIS ATAS TANGGUNGJAWAB ANDA SENDIRI. PEMILIK AJTR TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEBARANG KOMEN YANG DITULIS OLEH PEMBACA DI AJTR INI.