I've NEVER led a PERFECT life . There have been UPS and DOWNS , and there were times when SUPERFICIAL people tried to BREAK me .. Blog ini bersifat Universal .. If anyone we're offended by my words , a thousand apologize .. But again.Its my blog and my right to say anything .. A THOUSAND THANK YOU FOR THOSE WHO ARE VISITING MY BLOG ..

MAAF , KERANA BLOG INI MENGGUNAKAN LOGHAT SABAH ..

SUSAHNYA MELUPAKAN MASALAH


Stress , fikiran pun bercelaru ntah pa'pa .. crita sana'sini aku dengar , yang terbaru c anu bin c anu cakap aku ngorat dia .. herm , god bless you dude .. yang saturang tuh plak , trus jak bercerita tentang ku d hujung bibir & jari , yang sorang lagi , terus menyokong , yang sorang lagi jadi batu asah .. kamurang taw x ? orang yang kamu aibkan ni pernah merasa manisnya kasih sayang bersama kamu , kamu taw x , orang yang kamu sakitkan ni pernah menangis dan tertawa bersama kamu , pernah duduk semeja menjamu selera , berjalan bersama kamu .. tersenyum lebar .. sekarang di mata kamu aku buat salah , kesalahan yang begitu besar bagi kamu , hingga kamu berani sebut nama keluarga & arwah bapak ak kat kubur , sehingga kamu berani burukan'burukan dan menceritakan kelemahan ku kat facebook korang atas nama untuk menjatuhkan aku .. korang pernah cakap korang sayang aku , sayang sebagai siblings , tapi once aku ada buat salah , kamu semua tuding jari ke muka ku , kalau iya aku yang salah kenapa bukan kamu yang bertangungjawab untuk buat aku bangkit dari kealpaan ni ?? kenapa pulak kamu bertanggungjawab untuk membuat aku down sampai macam nie??v kita mesti ingat kita tidak sempurna dan apa korang cakap tuh , itu masa silam ku dan mungkin juga kamu .. kenapa burukkan orang lain sedang diri sendiri tidak sempurna ??

aku sedar bahawa aku mesti "tabah hadapi dugaan dr ALLAH ni .. dan aku gak kena ingat , setiap apa yang berlaku ada hikmahnya .. ALLAH tu Maha Adil .. DIA tahu apa yang terbaik utk hambanya .. "

menyesal pun x da guna sudah , aku down betul'betul down , no souls ! menyesal x dengar nasihat asril dulu .. herm .. sorry dik .. only abg can back a time .. segalanya akan balik macam dulu'dulu , rindu kenangan kita lepak d pantai kuala putatan tuh .. ntah bila lagi dapat p sana .. macam ni la nasib bila , orang yang betul'betul berharga kita abaikan .. T-T ..

eza , ko la jugak harapan ku .. terima kasih untuk nasihat mu sayang .. at least aku boleh bernafas dengan tenang .. insyallah , akan ku cuba untuk mlupakan suma ni selagi aku bisa .. melupakan sesuatu bukan senang , apa lagi benda yang kita sudah lupa , tapi pihak lain masih lagi "bermain'main" dengan perkara tuh ..

apa pun , tiada apa yang mampu ku buat sebagai insan yang penuh kekurangan ni , aku tidak sempurna macam kamu , kamu lah yang sempurna di mata kamu tapi di mata Tuhan subhanallah .. hanya Tuhan yang tahu .. kesabaran manusia ada tahap .. selagi Tuhan izinkan , akan aku pertahankan pendirian ni .. Ya Allah , inilah dugaan paling berat bagi ku , apa salah dan dosa ku Ya Allah ?? bukankah mereka juga insan seperti ku ??

wassalam ..

4 comments:

mR.69 said...

zell... just wanna say sory
i can be there when u really need a shoulder to cry..

Kreatifbuzz said...

Pa boleh buat..lumrah la tu kali..aku pun biasa kena cmni :(

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara
Salam Sebuah persahabatan....
Terima kasih atas kembara ziarah maya”

Halamak sebenarnya lama sangat lahhh tak ziarah kat sini.... banyak sangat yang tertinggal lahhh...

adoiiii maaf sorry ampun yerrrr

aku harap lepas ni dapat merapatkan kembali jalinan blog kita...

biasalahhh mmg selalu camtu....ade pasang surut pun hidup ni

Farid said...

Masalah itu guru kepada kita. Bayangkan hidup tanpa masalah. Mungkin tidak banyak yang boleh dipelajari. Namun, masalah yang tidak diselesaikan juga tiada guna. Mahu melupakan masalah bukan penyelesaian. Tapi bagaimana menghadapai masalah itulah kunci untuk lupakan masalah barangkali la untuk sebahagian masalah itu. Berkongsi masalah juga adalah lebih baik supaya kita lebih tenang dan bersedia menghadapinya.
Sedikit suara dari Minda Insan

Post a Comment

KERATAN NOTIS

1. Sila Komen Dalam Bahasa Melayu / Ingelish Yang Mudah Difahami

2. Tinggalkan Alamat Blog / Email Jika Perlu

SEGALA KOMEN YANG DITULIS ATAS TANGGUNGJAWAB ANDA SENDIRI. PEMILIK AJTR TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEBARANG KOMEN YANG DITULIS OLEH PEMBACA DI AJTR INI.