I've NEVER led a PERFECT life . There have been UPS and DOWNS , and there were times when SUPERFICIAL people tried to BREAK me .. Blog ini bersifat Universal .. If anyone we're offended by my words , a thousand apologize .. But again.Its my blog and my right to say anything .. A THOUSAND THANK YOU FOR THOSE WHO ARE VISITING MY BLOG ..

MAAF , KERANA BLOG INI MENGGUNAKAN LOGHAT SABAH ..

DUNIA BARU



Hari ahad yang sepi .. sepi tiada bicara .. sepi hidup ini .. terasa kosong kini setelah melonjak ke dunia baru .. aman duniaku tanpamu teman's .. maaf , ini pilihanku .. tiada gunanya berteman's andai derita juga yang kita dapat .. cerita & berita yang menkhabarkan derita .. siksa hidup ku tanggung sendiri , masing'masing antara kamu menjuruskan jari telunjuk ke muka ku .. aku redha .. aku redha andai ini salah ku .. terima kasih atas hinaan , walaupun yang sebenarnya apa yang aku harap adalah bimbingan dan bukan hinaan , terima kasih jua ucap ku yang pasti ..

kalau la aku mampu , aku maw buat sesuatu untuk memeriahkan segala yang mungkin bisa kurangkan airmata ini .. buat puzzle hati yang tak mungkin akan hancur dek kerana kabar angin yang bertiup kencang .. tapi Hidup ni tak siapa yang mampu maw duga kemungkinan yang hadir kan ? kalau lah kita mampu mau ukur sejauh mana perjalanan hidup kita pasti kita tidak akan buat sesuatu kesilapan kan ? ini sudah jadi lumrah Manusia penuh dengan khilaf ..

someone miss me ? alhamdulillah .. terima kasih untuk rindu itu .. tapi much better kau labuhkan rindu mu pada pencipta dan cinta mu , bukan dengan aku insan yang serba kekurangan , hina & jijik d mata orang tuh .. kerna aku tidak lagi layak untuk jalan bersamamu .. kerna jalan yang aku pilih terlalu luas & indah untuk insan seperti kamu .. berjalanlah bersama mereka , kerna mereka insan terpilih , suci lahir dan batin ..

selamat tinggal kenangan .. ak doakan yang terbaik bagi kamu semua (walaupun katanya , ak tidak layak menyebut nama Tuhan) .. ak juga akan selalu doakan kebahagian dalam kehidupan teman'teman ku .. ak diam tak bermakna ak tak menghalang tiap apa yang terjadi , sabar itu lah yang ku pegang .. biar diam seribu bahasa namun hati sering berdoa .. biar tangis menyelubungi malam , namun di hadapan kelak kehidupan penuh dengan gelak tawa .. ya , siapa tahu , apa yang terjadi ini pasti ada hikmahnya di hadapan sedang menanti .. ingatlah teman's , disuatu sudut lain pasti akan sentiasa ada yang sedang memerhati , menilai dan menghakimi kita .. kerana kita bukan Tuhan untuk menghakimi sesama kita ..


Hidayah Allah datang dalam tidak disangka-sangka. Namun kadang-kadang kita sengaja palingkan wajah. Tidak mahu membuka hati dan mengizinkan hidayah itu singgah ke hati kita. Mungkin kita masih tercari-cari, atau barangkali kita kata, nanti-nantilah. Tapi jangan kita lupa, mati itu pasti dan kita tidak tahu bila. Jangan lupa bahawa sesungguhnya dunia hanya sementara, akhirat itu yang abadi. Bantu membantulah kita ke arah kebaikan. Dan janganlah kita bantu membantu ke arah keburukan. Pandang kiri dan kanan. Mungkin di satu sudut, sahabat kita perlukan sokongan dan bimbingan dari kita. Toleh kanan dan kiri, mungkin di sebelah kita, sahabat kita meraba-raba dalam kegelapan menunggu kita memimpin tangannya.


I'm sorry for all my mistakes that might hurt you guys in all ways ..

0 comments:

Post a Comment

KERATAN NOTIS

1. Sila Komen Dalam Bahasa Melayu / Ingelish Yang Mudah Difahami

2. Tinggalkan Alamat Blog / Email Jika Perlu

SEGALA KOMEN YANG DITULIS ATAS TANGGUNGJAWAB ANDA SENDIRI. PEMILIK AJTR TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEBARANG KOMEN YANG DITULIS OLEH PEMBACA DI AJTR INI.