I've NEVER led a PERFECT life . There have been UPS and DOWNS , and there were times when SUPERFICIAL people tried to BREAK me .. Blog ini bersifat Universal .. If anyone we're offended by my words , a thousand apologize .. But again.Its my blog and my right to say anything .. A THOUSAND THANK YOU FOR THOSE WHO ARE VISITING MY BLOG ..

MAAF , KERANA BLOG INI MENGGUNAKAN LOGHAT SABAH ..

KENAPA AKU DI UJI SEBEGINI ?


Ini sebagai peringatan kepada yang tidak suka orang yang emo'emo macam aku , coretan ni hanya luahan biasa insan yang tidak pernah sempurna di sisi Tuhan .. Akal aku letakkan di atas , nafsu aku ketepikan nun jauh di suatu sudut .. Seindah dan sebahagia mana pun kegembiraan yang kita miliki pasti akan ada luruhnya , seperti pasang dan surutnya air laut .. Segagah mana pun usaha pasti akan ada jatuhnya .. Sememangnya sudah jadi lumrah bukan sifat manusia yang mana mungkin akan senang melihat kebahagiaan hidup orang lain ..

Aku punya satu impian yang terlalu tinggu untuk aku capai .. Maka tak mustahil jika apa yang aku lakukan mungkin lebih dari orang lain dan hasilnya sudah tentu untuk keuntungan aku sendiri ..

Berusaha dengan jujur dan ikhlas , itu yang patut dilakukan dan bukan mengambil hak orang lain sebagai hak sendiri dan tak menjadi masalah kalau usaha lebih mendapat perhatian yang lebih dan kenapa pulangan yang lebih kerana usaha menjadi bualan belakang yang kadang kala menanahkan telinga .. Sedarkah itu menjadi tabiat ataupun dengan kata lain budaya yang cukup-cukup sempurna untuk mendewasakan sifat kelalaian diri !

Aku sedar , apa yang kita miliki , hanya bersifat sementara .. seperti langit , bukan selalunya cerah .. kadang langit juak akan mendung .. begitu juga dengan aku .. ada masanya , hari ku begitu ceria , ada masanya hari ku begitu down .. namun aku sedar , semua ini dugaan Tuhan untuk mendewasa dan mematangkan aku ..

by the way , aku sedar , tiap apa yang berlaku for the reason , mesti ada alasan kan ? it's ok , apa yang perlu di buat , adalah sabar itu pun ckup da kan ..

here ; komen ugutan , hahax , gud luck kepada anda .. later kita meet on muka pengadilan , k ? get ready laa .. dari gaya bahasa n ip address aku boleh agak ko sapa , tapi tak perlu lah mo tergesa'gesa , rilex , pelan'pelan.. biar Tuhan yang show siapa ko kepada umum ..





teda maaf bagi mu after aku taw ko sapa dengan bukti'bukti yang cukup untuk jatuhkan ko balik , dari gaya bahasa mesej tuh , aku boleh agak ko sapa & dari status fb ko yang aku baca kemarin (28/11/2010) , semua brkaitan dengan komen di atas tuh , kebetulan ka ? hahax , get ready !! sekian .. berani kerana benar , takut kerana salah ..

5 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

lama x singah sini.... maaf agak bz...

zaid atTawawi said...

sabar jak la dik.....kalau ikut pahala dosa ni memang soal hak allah....tapi kalau apa yg ditulis tu semata2 menjatuhkan maruah seseorg abg rasa memang berat.dosa tidak dapat dimaaf kesalahan tidak diampun oleh allah selagi org yg menjahanamkan kita tidak bersua muka meminta maaf dan dimaafkan.Allah sedia mengampunkan kita jika dosa kita pada allah..tapi allah tidak ampunkan kita jika kita melakukan dosa itu sesama manusia.brtaubatlah sampai air mata darah sekalipun....jika kita tidak sendiri memohon kemaafan pd org yg kita caci,kita aniayahkan dan kita jahanamkan hidup seseorang itu...solat tidak diterima,doa ditolak,hidup tidak berkat malahan akan ditambahkan lagi susah sesusah susahnya.patut adik terima saja kata2 org yg tidak bertanggungjawab itu sebagai ujian hidup,dan serahkan saja perkara ini pd allah untuk timbal balasnya......adik tahu?setiap tulisan kata kata keji kpd kita yg tidak benar itu....akan ditukar menjadi pahala kita jika kita bersabar...bahkan setiap pahala amalan org yg menulis yg tidak baik itu secara otomatik berpindah kepada kita dan dosa kita serentak berpindah kepadanya....malahan selagi tulisan yg ditulisnya itu adik tidak padam dan disimpan....maka sepanjang masa dituliskan dosa setiap detik,minit,jam,hari,mingguan,bulan dan seterusnya sehingga dia tidak datang mengadap adik memohon maaf....ala la ruginya ruginya org yg menulis kata2 keji itu pada adik...dan adik raihkan pulak pahala2 setiap hari seperti mana org itu mendapatkan dosa2nya sepanjang masa.Nabi kita pernah mengingatkan dalam sabdanya yg bermaksud : MENCACI SAUDARANYA YG BERIMAN(SEAGAMA) ITU PERBUATAN FASIK,MEMBUNUHNYA ADALAH PERBUATAN KUFUR.

#wallahu a'lam.....fikir2kanlah.

Muhammad Azli Shukri said...

salam, blog tuan sudah dipaut

♥ cik mija ♥ said...

sabar

Kreatifbuzz said...

woaaa..betul2 loser la pl..xda nama tuu..hoho.

pa2 pun, bsabar la..biar Tuhan saja yg mmbalasnya..

Post a Comment

KERATAN NOTIS

1. Sila Komen Dalam Bahasa Melayu / Ingelish Yang Mudah Difahami

2. Tinggalkan Alamat Blog / Email Jika Perlu

SEGALA KOMEN YANG DITULIS ATAS TANGGUNGJAWAB ANDA SENDIRI. PEMILIK AJTR TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEBARANG KOMEN YANG DITULIS OLEH PEMBACA DI AJTR INI.