I've NEVER led a PERFECT life . There have been UPS and DOWNS , and there were times when SUPERFICIAL people tried to BREAK me .. Blog ini bersifat Universal .. If anyone we're offended by my words , a thousand apologize .. But again.Its my blog and my right to say anything .. A THOUSAND THANK YOU FOR THOSE WHO ARE VISITING MY BLOG ..

MAAF , KERANA BLOG INI MENGGUNAKAN LOGHAT SABAH ..

CERMIN DIRI




Kepada Semua.. yang tak pernah bersuara tidak bererti cetek ilmunya seperti ubi, diam-diam berisi, yang mahir berkata-kata tidak semestinya tinggi ilmunya, seperti gendang kosong, sana-sini boleh kelentong, yang tahu membezakan antara kaca dengan intan dialah yang layak digelar siswazah
walau tiada kelulusan ijazah, yang hanyut di arus puji hanya tampil kerana nama
sering terbawa resmi ayam bertelur sebiji, riuh sekampung, yang sedar pada kebenaran
tidak mengharap sebarang sanjungan malah meniru resmi penyu telur beratus, tidak gembar-gembur, yang hanya tahu mengeji sebenarnya iri hati atau mungkin terlupa akan kekurangan diri yang gemar memberi nasihat perangai sendiri masih berkarat, lihat ke dalam Cermin Diri, usah menjadi Lebai Ketayap! Dan yang sentiasa bersikap sinis
menganggap orang lain pula hipokrit sudahkah meninjau diri sendiri yang nyata, kita semua sama di sisi Tuhan yang esa, kita memijak tanah yang sama, kita pandang langit yang samam, kita berkongsi udara yang sama, tiada ada yang sempurna!

0 comments:

Post a Comment

KERATAN NOTIS

1. Sila Komen Dalam Bahasa Melayu / Ingelish Yang Mudah Difahami

2. Tinggalkan Alamat Blog / Email Jika Perlu

SEGALA KOMEN YANG DITULIS ATAS TANGGUNGJAWAB ANDA SENDIRI. PEMILIK AJTR TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEBARANG KOMEN YANG DITULIS OLEH PEMBACA DI AJTR INI.