I've NEVER led a PERFECT life . There have been UPS and DOWNS , and there were times when SUPERFICIAL people tried to BREAK me .. Blog ini bersifat Universal .. If anyone we're offended by my words , a thousand apologize .. But again.Its my blog and my right to say anything .. A THOUSAND THANK YOU FOR THOSE WHO ARE VISITING MY BLOG ..

MAAF , KERANA BLOG INI MENGGUNAKAN LOGHAT SABAH ..

APA ITU PAGERANK?




Semalam sya tanya kat eriyza apa kebendanya pagerank ni? kuih ka? apa ka? hehehe.. eriyza cakap dia pun tak berapa nak pasti, tapi dia sediakan link untuk saya access maklumat berkenaan pagerank, thanks eriyza sesudah saya dapat berkenaan pagerank ni, baru la saya p check pagerank untuk AJTR saya kat SINI, Dan apa yang saya dapat? boleh la wat saya happy gak sikit..

Saya da dapat 1 point, semenjak saya online blogger ni dari 31/07/2008 lagi..

PageRank
Thnx la kat korang suma yang menyokong saya..

Apa pun disini, saya akan terangkan sedikit berkenaan pagerank:

Pagerank adalah semacam alat pengukur bagi google dan pengunjung website/blog anda akan seberapa ‘populernya’ blog anda ini.

Semakin tinggi pagerank web/blog anda, maka akan semakin senang robot dari search engine, datang untuk akses terus ke blog/web anda.

Semakin tinggi pagerank anda, pengunjung juga akan semakin selesa untuk memberikan komentar di blog/web anda, karena secara tidak langsung semasa mereka memberikan komentar mereka juga boleh mendapatkan tautan balik (backlink) dari blog anda. Ini seperti menyelam sambil minum “Coca Cola” Punya case la nie, hehe

Dan bagaimana anda tahu kalau pagerank anda sudah 1 atau 2, 3 atau Masih 0? Anda boleh check semua tu kat SINI, secara free..

Sekian, selamat mencuba

2 comments:

Dak Wan® said...

Tips - Pagerank kamu kalau nak naik tinggi(supaya google akan paparkan blog kamu ke dalam list keputusan enjin cariannya) , cuba masuk kan URL blog kamu ke dalam public listing.

Azmil Ahud ® said...

ok,
i will, thnnx :)

Post a Comment

KERATAN NOTIS

1. Sila Komen Dalam Bahasa Melayu / Ingelish Yang Mudah Difahami

2. Tinggalkan Alamat Blog / Email Jika Perlu

SEGALA KOMEN YANG DITULIS ATAS TANGGUNGJAWAB ANDA SENDIRI. PEMILIK AJTR TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEBARANG KOMEN YANG DITULIS OLEH PEMBACA DI AJTR INI.