I've NEVER led a PERFECT life . There have been UPS and DOWNS , and there were times when SUPERFICIAL people tried to BREAK me .. Blog ini bersifat Universal .. If anyone we're offended by my words , a thousand apologize .. But again.Its my blog and my right to say anything .. A THOUSAND THANK YOU FOR THOSE WHO ARE VISITING MY BLOG ..

MAAF , KERANA BLOG INI MENGGUNAKAN LOGHAT SABAH ..

ALLAH MERINDU SUARA HAMBANYA BERDOA


Apabila Allah telah menyintai hambanya, maka Allah turunkan bala ke atas hambanya itu dan Allah ikatkan balanya atas hamba tersebut. Apabila hamba itu berdoa, maka para malaikat pun berkata:
Wahai Tuhanku, sampaikanlah hajat hambamu itu. Allah menjawab: usah mencampuri urusan hambaku itu. sesungguhnya aku cinta dan sayang mendengar suaranya berdoa dan bermunajat. Apabila hamba itu berkata: Wahai tuhanku! Maka Allah menjawab: selamat dan berbahgialah wahai hambaku. Tidak kamu seru sesuatu melainkan aku perkenankan buatmu. Dan tidak engkau pohonkan sesuatu dariku melainkan aku berikan dan perkenankan buatmu. Ada kalanya aku segerakan kepadamu apa yang kamu pinta. Mungkin juga aku simpan di sisi sesuatu yang lebih baik buatmu. Dan adakala aku hindari bala ke atasmu dengan doa tersebut(iaitu dihindarkan dari cubaan dan bala yang lebih besar dari yang tersebut).

0 comments:

Post a Comment

KERATAN NOTIS

1. Sila Komen Dalam Bahasa Melayu / Ingelish Yang Mudah Difahami

2. Tinggalkan Alamat Blog / Email Jika Perlu

SEGALA KOMEN YANG DITULIS ATAS TANGGUNGJAWAB ANDA SENDIRI. PEMILIK AJTR TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEBARANG KOMEN YANG DITULIS OLEH PEMBACA DI AJTR INI.