I've NEVER led a PERFECT life . There have been UPS and DOWNS , and there were times when SUPERFICIAL people tried to BREAK me .. Blog ini bersifat Universal .. If anyone we're offended by my words , a thousand apologize .. But again.Its my blog and my right to say anything .. A THOUSAND THANK YOU FOR THOSE WHO ARE VISITING MY BLOG ..

MAAF , KERANA BLOG INI MENGGUNAKAN LOGHAT SABAH ..

Enam Pesanan Untuk Lelaki & Wanita

Ada enam pesanan untuk saya dan anda, sama-sama kita menghayati dan menamalkanya, k?

1. Jaga Solat pada awal waktu. Kalau datanng haid sekalipun dan tidak dapat solat, duduklah di atas tikar sembahyang supaya anak-anak tidak lihat si ibu diharamkan solat dalam tempoh tersebut.

2. Hidupkan bacaan Hadith (hadis) Nabi S.A.W dirumah dengan keluarga. Dianjur membaca Hadith fadilat amal.

3. Baca Al-Quran setiap hari, walaupun sepoting ayat, sekiranya tidak mampu membaca kerana terlalu sibuk.

4. Didiklah anak-anak secara islam, dan biarlah bermula dari kecil lagi, didik la anak-anak bermula dengan doa-doa masnun. iaitu doa seharian Nabi S.A.W sebelum tidur, bangun tidur, makan, dan sebagainya.

5. Belajarlah untuk hidup sederhana supaya tidak membebankan suami, kerana setiap hari malaikat Allah akan menghantar 500 jambangan bunga dari syurga kepada isteri yang hidup sederhana.

6. Galak suamai agar bermujahadah secara islam. Seorang isteri yang menggalakan suaminya solat berjemaah di Masjid akan mendapat pahala berjemaah suaminya termasuk pahala solatnya sendiri.


*SEKIAN*


Artikel Ini Saya Dapat Dari SOLEHAH.

0 comments:

Post a Comment

KERATAN NOTIS

1. Sila Komen Dalam Bahasa Melayu / Ingelish Yang Mudah Difahami

2. Tinggalkan Alamat Blog / Email Jika Perlu

SEGALA KOMEN YANG DITULIS ATAS TANGGUNGJAWAB ANDA SENDIRI. PEMILIK AJTR TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEBARANG KOMEN YANG DITULIS OLEH PEMBACA DI AJTR INI.