I've NEVER led a PERFECT life . There have been UPS and DOWNS , and there were times when SUPERFICIAL people tried to BREAK me .. Blog ini bersifat Universal .. If anyone we're offended by my words , a thousand apologize .. But again.Its my blog and my right to say anything .. A THOUSAND THANK YOU FOR THOSE WHO ARE VISITING MY BLOG ..

MAAF , KERANA BLOG INI MENGGUNAKAN LOGHAT SABAH ..

Berpada-padalah Bila Cemburu

Berpada-padalah Bila Cemburu

Saya sangat setuju kenyataan Berpada-padalah Bila Cemburu.. hanya ingin nak membetulkan sedikit.. Jangan Terlampau Cemburu, atau istilah lain cemburu "BADAK SUMBU". Cemburu sikit-sikit atau sekadar tu memang patut tapi kalau terlampau cemburu terutama untuk "seorang lelaki bernama suami / kekasih" memang mengundang petaka.

Yang dinamakan "seorang lelaki bernama suami / kekasih" itu ialah suami yg bekerja keras, jelas wawasannya, pegangannya kukuh, agamanya menghiasi dirinya, tugasnya berhubung dgn org ramai, bertanggungjawab & belum pernah sekalipun mengabaikan nafkah keluarga, menghormati ibu bapa serta mentuanya. Lelaki semacam ini tidak patut dicemburui melampau-lampau tetapi kewaspadaan itu sentiasa patut & juga perlu dijaga.

Isteri / kekasih yg terlalu cemburu akan menyebabkan suaminya bingung. Tidak mungkin seorang yang bingaung dapat berfikir secara stabil untuk membina kecermerlangan hidupnya. Dalam keadaan bingung seseorang itu mengeluarkan arus minda yang tidak menentu.

lelaki inginkan kecermerlangan & kejayaan & org yg boleh membantu merealitikan hal ini ialah orangg yNGg paling hampir denganya iaitu isteri. Seandainaya dia belum beristeri, ibu bapa menjadi booster utama kekuatan ini timbul. Sekiranya sudah tidak mempunyai ibu bapa & masih belum berkahwin, kekasih hatinya adalah org yg mennetukan tegak atau bengkoknya dia di persada kehidupan. Dan lelaki mudah hilang keyakinan diri apabila dia dipertikai, terutama jika dia memang seorang yang baik.

Dia akan kebingungan dan hampir seluruh dpd perhatiannya akan beralih pd bagaimana utk menimbulkan semula keyakinana asal kpd pasangan. Dia akan mencari-cari formula utkl menawan semual hati isterinya. Dalam keadaan begini, mana mungkin kecermerlangan dapat dibuat.

Seorang wanita yg cemburu akan memberikan tekanan yg amat hebat pd suaminya. Jika benar dia seorang lelaki yg jahat, hal yg mcm ini tidak menyumbang apa-apa, tetapi sekiranya dia seorang lelaki yg baik, cemburu isteri benar2 menekannya.

Cemburu adalah sifat semula jadi wanita, tapi usahlah terlalu cemburu kelak hidup diburu resah. Yakinilah kejujuran suami selagi tiada bukti utk mengatakannya berlaku curang.

Lelali mudah terrangsang apabila melihat perempuan cantik, tetapi tidak semua wanita cantik mampu dimilikinya dan mampu terpikat kpdnya. Oleh itu, usahlah terlalu risau, usah terlalu cemburu, tetapi lebih risau dan lebih cemburulah jika suami anda gagal menjadi manusia yang berjaya.


Artikel Ini Saya Dapat Dari SINI

0 comments:

Post a Comment

KERATAN NOTIS

1. Sila Komen Dalam Bahasa Melayu / Ingelish Yang Mudah Difahami

2. Tinggalkan Alamat Blog / Email Jika Perlu

SEGALA KOMEN YANG DITULIS ATAS TANGGUNGJAWAB ANDA SENDIRI. PEMILIK AJTR TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEBARANG KOMEN YANG DITULIS OLEH PEMBACA DI AJTR INI.